FAQ

Frequently Asked Questions

Ik wil graag een product bestellen uit het Atelier (wandkleden & meubels)

Productinformatie

Bij de productinformatie kun je alle informatie vinden over het product. Bij vragen kun je altijd contact opnemen via ons contactformulier

Onze wandkleden zijn in 3 formaten beschikbaar: 190cm x 145cm (L) – 110cm x 152cm (M) – 80cm x 110cm (S). De levertijden voor de Medium en Small maten zijn vaak iets langer dan de Large. Het is niet mogelijk om het wandkleed op andere formaten te bestellen dan hierboven aangegeven.

Urban Cotton is een platform voor creatief talent. Hiermee willen wij kunstenaars supporten door ze met marketing en sales te ondersteunen. Dit doen wij door vaste collecties uit te brengen en op projectmatige basis te ontwerpen. En natuurlijk weten wij dat in iedereen een kunstenaar schuilt, toch kunnen wij privé ontwerpen helaas niet laten drukken op onze wandkleden.

Alle ontwerpen die via Urban Cotton worden verkocht, zijn in de vorm waarin wij ze aanbieden zo bedoeld. Wij kunnen een wankleed dus niet op een andere manier aanbieden dan op de website wordt weergegeven.

Onze wandkleden zijn in 3 formaten beschikbaar: 190cm x 145cm (L) – 110cm x 152cm (M) – 80cm x 110cm (S). De levertijden voor de Medium en Small maten zijn vaak iets langer dan de Large.

Ja dat kan zeker! Om een zo mooi mogelijk resultaat te behalen, adviseren wij om het wandkleed op een lage stand aan de achterzijde te strijken.

Wij adviseren om dit op professionele wijze te laten doen. Het wandkleed is in principe voorzien van een coating, waardoor er nauwelijks stof op blijft zitten. Je zou het wandkleed voorzichtig kunnen uitkloppen/wapperen. Zit er echt een vlek in? Breng hem dan naar een professionele reiniger waarbij ook de meest delicate manier met het product omgegaan moet worden.

Bij de productinformatie en op de pagina designers vind je meer informatie over de kunstenaar.

Nee, deze worden separaat verkocht. Urban Cotton heeft een eigen serie wandbevestiging ontworpen van hoogwaardige kwaliteit, waarmee het wandkleed er gegarandeerd het mooiste mee opgehangen wordt. Voor meer informatie kun je op de pagina wandbevestiging terecht.

Ja, er zit standaard een tunnel aan de bovenzijde van ieder wandkleed.

Een loodveter komt standaard bij de wandkleden uit de Collaborations serie. Er zit geen loodveter in de wandkleden uit de Original serie.

Bestelinformatie

Nee, deze worden separaat verkocht. Urban Cotton heeft een eigen serie wandbevestiging ontworpen van hoogwaardige kwaliteit, waarmee het wandkleed er gegarandeerd het mooiste mee opgehangen wordt. Voor meer informatie kun je op de pagina wandbevestiging terecht.

Nee, alle producten uit ons atelier kunnen uitsluitend via onze verkooppunten worden gekocht. Een aantal van onze verkooppunten verkopen ook online, dus dan hoef je niet naar de winkel. Wij selecteren onze partners met de grootste zorg. Onze premium dealers hebben een groot deel van de collectie ook in de winkel tentoongesteld. Op de pagina ‘Urban Cotton in de Winkel’ kun je jouw dichtstbijzijnde verkooppunt vinden.

Via onze Urban Cotton in de winkel pagina, kun je eenvoudig zien waar jouw dichtstbijzijnde verkooppunt is.

Bij al onze verkooppunten vind je een mooie styling met onze wandkleden en meubels. We adviseren wel om de winkel van te voren even te bellen of zij het product waar je naar op zoek bent ook op voorraad hebben. Wij hebben hier geen actueel inzicht in. Onze winkels kunnen altijd op aanvraag het product bij ons bestellen en dan is het binnen 5 werkdagen in de winkel. Onze premium dealers hebben altijd de grootste voorraad en de meeste ontwerpen al in de winkel hangen.

Ja zeker! Je kan de winkel altijd vragen om het wandkleed voor je te laten bestellen. Wij zorgen dan dat deze binnen 5 werken in de winkel is.

Dit duurt maximaal 5 werkdagen indien het product op voorraad is.

Inkopen & Projecten

Leuk! Stuur ons een mail via de contactpagina met een korte omschrijving van de winkel en de locatie, dan zullen wij direct contact met je opnemen om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Ja zeker! Ons team is hier ook helemaal op ingericht. Wij werken heel nauw samen met onze kunstenaars, dus weten voor ieder project de juiste maker er bij te betrekken. We zijn op de hoogte van de laatste trends, maar kunnen ons juist ook heel goed verplaatsen in een duidelijk briefing. Neem voor meer informatie contact met ons op via de contactpagina.

Ja zeker! Wij werken veel met stylisten en weten uit ervaring dat onze producten een hele mooie aanvulling kunnen zijn op jouw plannen. Neem voor meer informatie contact met ons op via de contactpagina.

Ik wil graag een product bestellen uit de shop (gelimiteerde kunstwerken)

Bestelinformatie

Het bestelproces is heel simpel! Kies jouw favoriete kunstwerk en selecteer vervolgens de opties om het product compleet naar jouw wensen af te werken. Hierna klik je op ‘add to cart’ om het product aan je winkelwagen toe te voegen. Is je winkelwagen helemaal naar wens dan kan je nu klikken op ‘view cart’ waarin je in het overzicht terecht komt. Klopt alles, klik dan op ‘proceed to checkout’. Volg alle stappen om je bestelling af te ronden. Nadat je bestelling is betaald ontvang je een bevestigingsmail. Jouw bestelling wordt op aanvraag gemaakt, dus de leveringstermijn is per kunstwerk verschillend.

  • IDEAL
  • Visa
  • MasterCard
  • American Express
  • PayPal
  • Bankoverschrijving (Contact 0031-6 10810692 tussen 9:00  – 18:00uur maandag t/m zaterdag of stuur een email naar support@urbancotton.nl voor hulp bij overschrijvingen)

Nee helaas niet. Het is juist de kracht dat niet iedereen hetzelfde werk kan kopen.

Om het jou gemakkelijk te maken hebben wij de verzendkosten al voor je berekend in de prijs! Dus hier komen niet nog extra kosten bovenop. Urban Cotton heeft wereldwijde overeenkomsten met verzendpartijen, waardoor wij voor een goede prijs de kunstwerken kunnen verzenden. De prijs is afhankelijk van de afmetingen en specificaties van het kunstwerk. Wij kunnen deze gunstige tarieven ook aan jullie aanbieden, en hebben deze reeds in de prijs verwerkt. Wat je ziet, is wat je betaald! In sommige uitzonderingen moeten er nog douane kosten of belastingen worden betaald, wij zullen je hier altijd vooraf over informeren.

Wij bezorgen in principe wereldwijd. Mocht je een specifieke vraag hebben dan kun je die ons altijd vooraf stellen via de contactpagina.

Ja dat kan zeker! Alle kunstwerken zonder het ‘online only’ embleem kunnen ingekocht worden. Neem voor meer informatie met ons op via de contactpagina.

Dat dit product alleen via onze webshop te verkrijgen is en niet in een van onze verkooppunten.

Productinformatie

Bij de productinformatie en op de pagina designers vind je meer informatie over de kunstenaar.

Met al onze kunstwerken uit de shop wordt een certificaat van echtheid meegegeven. Er worden nooit meer werken gemaakt dan vermeld staat op het certificaat, gesigneerd door de kunstenaar en wat tevens ook de authenticiteit garandeert.

Dat er nooit meer kunstwerken worden gemaakt dan vermeld op het certificaat. Niet alle edities van een oplage worden via Urban Cotton verkocht, maar er zullen nooit meer edities gemaakt worden dan op het certificaat vermeld staat.

Ja dat kan! Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Dit verschilt per kunstwerk/kunstenaar. De ene kunstenaar staat hier zeker voor open, bij de ander is de afwerking onderdeel van het kunstwerk zelf en wil de kunstenaar hier aan vasthouden. Stuur ons een bericht via de contactpagina met jouw wensen, dan gaan wij voor je aan de slag en de mogelijkheden onderzoeken!

Allereerst zijn wij natuurlijk heel benieuwd van welke kunstenaar je een op maat gemaakt kunstwerk zou willen ontvangen. Stuur ons jouw wensen door via de contactpagina en wij gaan aan de slag om de mogelijkheden te onderzoeken en je een passend voorstel te sturen!

Wij begrijpen dat het soms lastig voor te stellen is wat het effect van een bepaalde afwerking op een kunstwerk is. Daarom hebben wij een speciale pagina ingericht met een omschrijving van de verschillende afwerkingen en de bijbehorende kenmerken.

Retouren

Ja, je hebt wettelijk gezien recht op 14 dagen om het kunstwerk in de originele onbeschadigde staat terug te sturen. Hier vind je de voorwaarden.

Voor kunstwerken op maat gelden iets andere voorwaarden dan de reguliere werken die via onze webshop worden verkocht. Dit komt omdat de kunstenaar het natuurlijk helemaal naar jouw wensen heeft gemaakt. Alle informatie rondom het retourneren van maatwerk vind je hier.

Wij beoordelen alle retouren op individuele basis, wie er verantwoordelijk is voor het betalen van de retourkosten (verzending en douane) om het kunstwerk weer bij de kunstenaar te bezorgen. Over het algemeen, als wij bepalen dat het kunstwerk juist beschreven is op de website (mbt. Het formaat, de gebruikte materialen, gewicht, etc.) en de koper stuur het kunstwerk terug om hij spijt heeft van zijn aankoop, dan is de koper verantwoordelijk voor de retourkosten.

Als wij concluderen dat de informatie op de website niet juist is, of de foto niet goed genoeg het werk weergeeft, belangrijk informatie niet is vermeld of het kunstwerk is beschadigd als resultaat van slechte verpakking door de kunstenaar, dan zal de koper niet verantwoordelijk zijn voor de retourkosten.

Urban Cotton is committed om een 100% tevredenheid te garanderen voor onze kunstliefhebbers! Dat is waarom wij je zodra je het kunstwerk hebt ontvangen, 14 dagen de tijd geven om te besluiten of je het kunstwerk wilt behouden of dat je het terug wilt sturen en je geld terug ontvangt.

Voor gedetailleerde informatie over hoe je een kunstwerk terug kunt sturen verwijzen wij je graag naar de volgende topic in deze FAQ:

  • Hoe stuur ik een print kunstwerk terug?
  • Hoe stuur ik een origineel kunstwerk terug?

 

Vanaf het moment dat je het werk ontvangen hebt, heb je 14 dagen om je bestelling te retourneren en je geld terug te krijgen.

Stap 1 –  Neem contact met ons op via 0031-610810692 tussen 09:00u en 18:00u (maandag t/m zaterdag) of stuur ons een mail naar support@urbancotton.nl, binnen 14 dagen na de bezorgdatum.

Stap 2 – Verpak de print netjes, zorg er voor dat je volgende elementen bijvoegd:

  • Het ordernummer en jouw contactinformatie
  • Adresseer het pakket met het adres wat ons team aan je heeft doorgegeven

Stap 3 – Verzend het pakket middels met een traceerbare verzendmethode en email ons de verzenddetails (inclusief de track&trace code) naar support@urbancotton.nl

Urban Cotton is niet verantwoordelijk voor retouren die nog niet bij ons bezorgd zijn. Urban Cotton zal jouw retour verwerken en het verschuldigde bedrag (minus verzendkosten en douane kosten indien van toepassing) terugbetalen binnen 7-10 werkdagen na ontvangst.

Stap 1 –  Neem contact met ons op via 0031-610810692 tussen 09:00u en 18:00u (maandag t/m zaterdag) of stuur ons een mail naar support@urbancotton.nl, binnen 14 dagen na de bezorgdatum.

Stap 2 – Maak foto’s van de beschadigde print en de verpakking en email de foto’s naar support@urbancotton.nl

Stap 3 – Nadat wij de foto’s hebben beoordeeld, zal Urban Cotton een vervangend exemplaar toesturen

Voordat u de onderstaande instructies opvolgt over hoe u een kunstwerk terug kunt sturen, leest u eerst zorgvuldig onze voorwaarden:

 

Vanaf het moment dat u het kunstwerk heeft ontvangen van onze koerier, heeft u 14 dagen om te besluiten of u het kunstwerk wilt behouden of deze terug te sturen in de originele conditie voor een terugbetaling.

 

Daarbij verlangen wij ook dat werk dat retour komt, binnen 3 dagen verstuurd wordt nadat je bij ons team hebt aangegeven dat het werk retour komt. Dus als je een kunstwerk hebt ontvangen waar je toch niet tevreden over bent dan geldt:

  • 14 dagen om contact met ons op te nemen en je retour aan te melden
  • 3 dagen vanaf de dag dat je met ons contact hebt opgenomen om het werk te verzenden. Stuur het kunstwerk niet terug voordat je contact met ons hebt opgenomen, het is verplicht om ons vooraf te informeren en informatie in te winnen waar het kunstwerk naartoe gestuurd moet worden.

In het geval je ons niet binnen 14 dagen laat weten het werk terug te willen sturen, of je verstuurt het werk vervolgens niet binnen 3 dagen, dan kom je NIET in aanmerking voor teruggave van het aankoopbedrag (er zijn uitzonderingen, neem contact met ons op zodat wij jouw situatie kunnen beoordelen).

Hoe stuur je nu een onbeschadigd origineel kunstwerk terug?

Stap 1 – Neem contact met ons op via 0031-610810692 tussen 09:00u en 18:00u (maandag t/m zaterdag) of stuur ons een mail naar support@urbancotton.nl, binnen 14 dagen na de bezorg datum o.v.v. de reden van retour.

Stap 2 – Pak het kunstwerk in, daarbij gebruikmakend van het originele verpakkingsmateriaal wat gebruikt is door de kunstenaar. Als je dit al hebt weggegooid, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het aanschaffen van nieuw verpakkingsmateriaal om het kunstwerk weer veilig bij de kunstenaar te bezorgen. Hier vind je onze verpakkingsinstructies, lees deze zorgvuldig en volg de tips zodat het kunstwerk goed beschermd op bestemming aankomt.  

Stap 3 – Email support@urbancotton.nl om het proces van terugsturen volledig te maken

Wanneer het werk weer veilig bij de kunstenaar is aangekomen, zal Urban Cotton jouw retour verwerken en het verschuldigde bedrag (minus verzendkosten en douane kosten indien van toepassing) terugbetalen binnen 7-10 werkdagen na ontvangst.

Additionele informatie:

Additionele verzendkosten kunnen van toepassing zijn bij internationale retouren.

Stap 1 –  Neem contact met ons op via 0031-610810692 tussen 09:00u en 18:00u (maandag t/m zaterdag) of stuur ons een mail naar support@urbancotton.nl, binnen 14 dagen na de bezorgdatum.

Stap 2 – Bewaar de originele verpakking!

Stap 3 – Maak foto’s van het beschadigde kunstwerk en de verpakking en email de foto’s naar support@urbancotton.nl

Stap 3 – Nadat wij de foto’s hebben beoordeeld, zal Urban Cotton contact met je opnemen om vervolgstappen verder te bespreken.

Als wij jouw retour hebben ontvangen, sturen wij je een creditnota per mail. Je ontvangt dan het te ontvangen bedrag binnen 7 – 10 werkdagen op je rekening, creditcard of PayPal account.

Ik heb een bestelling geplaatst

Bestelinformatie

Dit is helaas niet mogelijk. Zodra wij een bestelling ontvangen wordt de betreffende kunstenaar direct op de hoogte gebracht om het kunstwerk te maken, dan wel direct in te pakken en naar je op te sturen. Wij zijn er op ingericht om dit zo snel mogelijk te doen, waardoor er vaak al werk is verricht op het moment dat je de order wilt annuleren.

Zodra wij jouw bestelling over hebben gedragen aan een transporteur ontvang je een email met de bevestiging en een tracking nummer. Zo kun je het pakket precies volgen!

Dit is erg afhankelijk van het type kunstwerk. Bij de productinformatie geven wij wel altijd een schatting af, maar deze is niet bindend. Veel van onze kunstwerken worden pas gemaakt op het moment dat jij deze bestelt, dus dit geeft in sommige gevallen een iets langere levertijd. Ook bevinden de kunstenaar zich verspreid over de wereld, dus een werk dat uit Italië moet komen, doet er vaak net iets langer over dan wanneer het in Nederland wordt gemaakt.

Wij vinden het erg jammer dat je een klacht hebt op een door ons geleverd artikel. Stuur ons altijd eerst een mail via de contactpagina voordat je het artikel retour stuurt. Wij proberen je klacht zo snel mogelijk op te lossen.

Privacy

Wij nemen de veiligheid van jouw persoonlijke gegevens heel serieus. We gebruiken het alleen om jouw keuzes op onze website te verwerken, om de beste klantervaring te garanderen. Hier kun je meer over lezen.

Ik ben een creatief

We staan altijd open voor nieuwe samenwerkingen! Hier kun je meer informatie vinden over een samenwerking met Urban Cotton en hier een handboek met een kort stappenplan hoe het in zijn werk gaat. Stuur ons een berichtje via de contactpagina met daarin een korte omschrijving van jouw werk en bij voorkeur ook al een paar voorbeelden. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen en zien wat we voor elkaar kunnen betekenen! We horen graag van je!